torstai 1. toukokuuta 2014

Pretty Shitty Kjell 5 Tukholmassa

Kiirastorstaina kävin aamulla esittelemässä tekemäni vedeneristykset ja kiitettävästi meni näyttö läpi. Siitä sitten äkkiä kotiin laittautumaan lähtökuntoon ja eikun Ruotsiin!

Ruotsiin matkasimme Finnairin siivin. Arlandan kentältä ostimme liput lentokenttäbussiin, sekä kolmeksi vuorokaudeksi matkustusaikaa Tukholmassa julkisilla kulkuneuvoilla. Sitten vain odottelemaan bussia.

Bussimatka kesti ainakin tunnin verran ja nälkä kasvoi matkan aikana aivan sietämättömäksi. Matkasimme bussilla päätepysäkille Liljeholmeniin. Sieltä ei löytynyt kuin pari ruokapaikkaa. Päädyimme thaimaalaiseen.

Kaveri ehti vaihtaa bussimatkan aikana kengännauhansa
Muuten hyvää, mutta liha oli sitkeää.
Veljeni kautta onnistuimme saamaan hieman halvemmalla hotellihuoneen ja veljen ansiosta myös näköalamme oli huikea. (14. kerros). Yövyimme Park Inn hotellissa Hammarbyssä.

Minähän se siellä...
Yritimme vähän lepäillä ja sitten valmistauduimme iltaa varten ja matkasimme vanhaan kaupunkiin Liffey nimiseen baariin pre partyihin. Ensimmäinen bändi meni vähän ohi. Seuraavaksi soitti Tampereen pojat, eli Tammerfist.

Sitten oli vuorossa illan kolmas ja viimeinen esiintyjä, eli Close Shave.

Sitten taas kohti hotellia.

Aamu alkoi saunalla ja herkullisella aamiaisella. Hotellin aamupala oli niiiin herkkua!! Taas pientä lepäilyä sun muuta. Sitten syömään falafelpyöryköitä ja ranskalaisia lähikebabbilaan. Siitä lähdin toisten kavereiden matkaan. Menimme ensin meidän hotellille yhteen toiseen huoneeseen ja sitten kavereiden viikonlopuksi vuokraamalle asunnolle. Siellä vähän juopoteltiin ja päätettiin jättää illan ensimmäiset bändit väliin, kun ketään ei niin kauheasti kiinnostanut. Ensimmäinen näkemämme bändi pitkäperjantai iltana oli Lions Law.

Sitten Templars.

Lavalle saapui vielä vähän lisävahvistuksia Templarsien seuraksi.

Lauantai "valkeni" sumuisena, mutta nätti päivä siitä tuli. Kävimme kaverini kanssa Södermalmilla syömässä Bruder Tuck nimisessä pubissa. Sieltä sitten ihan yksinäni matkustin niin metroa kuin raitiovaunua käyttäen takaisin hotellillemme, enkä edes eksynyt!

Illalla kävin "aloittelemassa" yhden kaveripariskunnan huoneessa 12. kerroksessa. Hienot näköalat oli heilläkin!

2,25% siideriä...

Ilta käynnistyi Agent Bulldoggilla.

Sitten soitti Control.

Ja sitten Discipline.

Komintern Sect 26 vuoden keikkailutauon jälkeen.

Ja lopuksi Adicts.

Sunnuntaina piti lähteä hotellilta klo 12.00.

Lähiratikkapysäkiltämme

Olikohan pääsiäinen syynä siihen, kun bussit ja ratikat liputtivat...
Pyörimme kaverini kanssa Södermalmilla hyvän tovin ja istuimme siellä terassillakin.

Sitten suunnistimme Liljeholmeniin ja menimme syömään samaan thairuokaravintolaan, missä olimme käyneet torstainakin.

Aivan ihanaa tofu-nuudeli-muna-ruokaa!

Sitten lentokenttäbussin kyytiin, lentokentälle ja odottelun jälkeen koto-Suomeen!