maanantai 22. heinäkuuta 2013

Kos - Ensimmäinen ilta Kosin kaupungissa

Aegean Airlinesin lentokone saapui perille Kosille perjantaina 12.7. joskus kello 16.30 aikoihin. Vastassa meitä oli Apollomatkojen opas, joka ohjasi meidät oikealle bussille. Bussimatka kesti noin puolisen tuntia. Kun pääsimme perille hotellillemme, St. Constantinelle, jätimme tavarat huoneeseemme, vähän vähensimme vaatteitamme ja kävimme tekemässä pikku ostoksia, mm. vettä ja jotain purtavaa.

Sitten päätimme vähän tutkailla lähistön rantaa. Kävelimme ihan rannassa, niin että jalat välillä kastuivat aaltoihin. Uiminen ei lähirannoilla kiinnostanut kumpaakaan meistä, ei minua, eikä kälyäni. Lähdimme sitten tutkimaan kaupungin aluetta.

Ensimmäisen kuvan räpsäisin Kosin satama-alueella

Keskiaikaisen linnan muurit

Hippokrateen puu

Sisäänkäynti keskiaikaiseen linnaan (avoinna päivisin)

Kissoja oli vapaana pitkin saarta, osa kulkukissoja, osalla oli ihan kaulapanta. Ravintolan terassilla istuessa saattoi yhtäkkiä kissa tulla puskemaan jalkaa, tai käyttää terassin sisustuselementtejä kynsien teroitukseen.

Sitten taas kaupungille, pois antiikin aikuisten raunioiden keskeltä.

Sitten pikkuhiljaa hotellille yrittämään nukkumista.