sunnuntai 25. joulukuuta 2011

Joulu äitin luona

Kuvia Kangasalla viettämästäni joulusta:

Aatonaattona matkattiin Nekun kanssa Kangasalle.

Hih hih, tässä on osa minun lahjoistani
Yksi myöhäislapsuuden lempileluista, jättiläismäisenkokoinen Tappi
Tämän lampaan sain mummultani (isän äidiltä) ennen kuin olin edes syntynyt. Sen nimi on Karitsa
Tätä taulua tuli tuijotettua pienenä pitkiä aikoja
Äiti oli hankkinut Nekulle pureskeltavaa
Minun pakettini Nekulle. Pistin sen turvaan eteisen hattuhyllyn päälle
Tonttumuori, sekä minun käsin ompelemani nuket, muistaakseni Valtteri ja Margareta. Ne tehtiin koulussa käsityötunneilla muistaakseni kuudennella luokalla. Olin 6.-  ja 7.-luokan alun Steiner-koulussa.
Jouluaattona, joskus puoliltapäivin saatiin herkullista uuniriisipuuroa (kinkku vielä paistuu uunissa)
Superherkullinen maku johtui varmaankin niistä parista kermapurkista
Jouluaaton poseerausta. Vaatteina itse tehty (ompelimo margarita) punainen (liian iso vyötäröltä, sopii siis hyvin joulumässäilyihin) satiinikellohame, musta ohut villapaita ja punainen pashminahuivi harteilla
Joulusapuskaa
Kuusen alle on ilmestynyt lahjoja
Äiti laittaa Nekulle jouluruokaa lautaselle
Ja Nekullehan maistuu hyvin!
Seuraavaksi vuorossa lahjontaa
Osa minun lahjoista. Joulupukki oli varmaan lukenut minun blogiani, sillä se osasi tuoda rahaa, herkkuja, Aku Ankka kirjan ja -pokkarin, sekä pölypussittoman Dyson imurin, niitähän olin Pukilta toivonut blogissani, kyllä kannatti siis toivoa!! Lisäksi sain vielä raha-arvan (ei voittoa, joulukalenteriarvastani sain 5€), muoviset geelitäytteiset kädenlämmitinjutut ja villasukat
Telkkarin töllöttelyä roskien keskellä. Ottikohan salamavalo Nekkua silmiin, vai onkohan neiti käynyt salaa litkimässä terästettyä glögiä?
Joulupäivänä aamupäivällä satoi Kangasalla vähän aikaa ihan oikeaa lunta!
Tänään käytiin äitin kanssa päivällä parilla haudalla, sekä tädin luona ja sitten tultiin Kirkkonummelle sotkun ja muuttolaatikoiden keskelle. Huomenna mennään veljen perhettä morjestamaan ja sitten Puotilaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti