torstai 7. huhtikuuta 2011

Historiallinen hetki

Tänään 7.4.2011, tapahtui elämässäni jotain uutta ja merkittävää. Minä heräsin ja halusin päästä vaikuttamaan! En herännyt vain nukkuvien puolueesta, vaan siis ihan kirjaimellisesti heräsin kello viiden aikoihin aamulla, vaikka herätys oli ajastettuna kännykkään kello 7.34 (minun herätys ajat ovat vähän kummallisia... Pähkäilin juuri, että olisiko huomenna herätys kello 7.16, vaiko taas 7.34, 7.24 olisi myös kuulostanut hyvältä...). Siinä sitten yritin saada unen päästä kiinni uudestaan, mutta ei onnistunut, joten rupesin selaamaan eri vaalikoneita ja sillä samalla hetkellä tein sen päätöksen, että lopetan sen pohdinnan, että äänestänkö vai en, vaan teen sen. Menen äänestämään!! Olin jo joku aika sitten tehnyt varmuuden vuoksi päätöksen sopivasta puolueesta, jos sattuisin menemään äänestämään. Nyt vaan yritin löytää kyseiseltä puolueelta eniten itselleni sopivan ehdokkaan ja ihan kelpo yksilö sieltä sitten löytyi. Kävin lähimmässä postissa äänestämässä, ihan ensimmäistä kertaa elämässäni. Oli se vaan jännää! Tuli hieman ylpeä olo! Ennen olin todella ylpeä siitä, kun en äänestänyt. Minun mielestäni se vaan oli jotain niin typerää puuhaa, enkä halunnut olla missään tekemisissä politiikan kanssa. Mutta nyt olen kantanut korteni kekoon, hoitanut kansalaisvelvollisuuteni. Ties vaikka se olisi juuri se minun äänestyslippuni, joka takaa tälle ehdokkaalle paikan eduskunnassa ja ties vaikka juuri hän saisi eduskunnassa aikaan kaikkea aivan mielettömän hienoa. Oli jo korkea aika ruveta minunkin äänestämään, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti